onsdag 25 maj 2011

ett eget vattenhål

Jag missade lunchrusningen på jobbet med en och en halv minut och kom tillbaka till ett öde (kontors)landskap. I gångarna rullade tumbleweeds i vinddraget från boskapshjorden som släppt allt de hade för händer och rusat mot närmsta vattenhål.

Ok, jag gör mig lite rolig över mina kollegor men jag är fascinerad av lunchkulturen på det stora företag jag konsultar på. Klockan halv tolv är det lunch. Inte två minuter över halv.

Men jag är inte den som är den. Jag tog första bästa vagn in till stan och gick till Saluhallen. Där kan man få ett rejält lass med riktigt god husmanskost för ringa 55 kr. Det är annat än 80 kr för en trött matsalslunch på restaurangen vid jobbet det. Och som om det inte vore nog så får man dessutom sitta i en mysig miljö, äta i lugn och ro och titta på folk. Lysande, kort och gott!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!