söndag 22 maj 2011

Stockholm tur och retur

I fredags flög jag upp till Stockholm för att hälsa på min vän som flyttade dit för ett år sedan. Vår enda ambition var att njuta av helgen och det tycker jag att vi lyckades ganska bra med!

På fredagskvällen hade vi bokat bord på Lydmar. En mysig liten restaurang med skön atmosfär.
Ett par vänner till slöt upp och vi satt till en stund efter midnatt och pratade.

På lördagen lyste solen från en blå himmel och vi åkte in till stan för en liten shoppingrunda.
Vi kammade oss med fläskkotlett, åkte nercabbat och lyssnade på gansta-musik. 

Jag älskar lakrits och till min stora lycka hittade vi Lakritsroten.
Tänk er lakritshimlen ungefär.

Jag tog en korg och plockade på mig diverse lakritsgodis samt lite 
te med smak av viollakrits som ska bli väldigt spännande att testa! 

Hälften försvann under dagen. Nästan i alla fall.

Vi tittade också in på Vilda Hilda på Hornsgatan.

Vilda Hilda ägs och drivs av Malin, en jättego tjej som jag lärde känna under studietiden. 
Tillsammans med sin sambo Håkan har hon inrett butiken och den är verkligen jättefin!
Jag skulle lätt kunna bo där. I synnerhet med de kläderna i garderoben!

Medan man provar kläder får man kaffe och man blir uppassad på bästa sätt.
Och det gällde inte bara mig, alla som kikade in blev så himla fint bemötta.

Efter kaffedrickande och klädprovande bestämde jag mig slutligen för ett par 
linnen och en somrig klänning som fick följa med hem. 

Efter en dag på stan åkte vi hem, svidade om och tog oss sedan till Söder.

Vi plockade upp Hiral på vägen och fick varsin cup cake som lite färdkost.
Klockan nio landade vi på Bauer, som vi var på även senast jag var i Stockholm.
Deras sushi är så god att man tror att man aldrig ska kunna sluta äta!

Jag och Hiral.

Idag snurrade vi runt på Skeppsholmen och hittade till slut till Moderna Museets Restaurang. 
Utsikten över Nybroviken och Djurgården är fantastisk men brunchen var minst sagt torftig.
Men dessertbuffén var fin och det var ju bra!

Efter en solig söndagseftermiddag i Stockholm satte jag mig på planet och landade en timme senare i ett regnigt Göteborg. Fast efter en skön och avkopplande helg gör det inte så mycket att det vräker ner. Då kan man utan problem parkera sig i soffan och ägna sig åt att göra absolut ingenting resten av dagen.

Hoppas att ni har haft en skön helg och känner er laddade för en ny vecka!

1 kommentar:

Asmma sa...

Tack för en alldeles alldeles underbar helg darling! Behövde en massa Elin kärlek! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!