onsdag 25 maj 2011

så gör vi sällskap igen

Om det inte varit för hans röda keps och orange jacka hade jag nog missat honom bland alla väntande människor på hållplatsen. Men så plötsligt gick han där, hand i hand med samma tålmodiga farmor eller mormor.

De sätter sig i kuren och pratar och jag ser att han har tårar på kinden. Han stryker med handen över sitt ena knä och jag tänker att han kanske snubblat och slagit sig mot den hårda gatstenen. I sådana stunder är det extra skönt att ha en trygg och varm hand att hålla i och någon som säger att det onda snart går över.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!