söndag 23 februari 2014

easy like sunday morning

Det är fint med sådana där söndagar när man vaknar tidigt, av sig själv och känner sig utvilad.
När tidningen ligger på dörrmattan och väntar när man kommer ut i hallen och det är så där tyst som det bara kan vara just då. På söndagsmorgonen.

Den där stunden i veckan när man inser att man inte har någon tid att passa och man kan äta frukost i timmar. När doften från nymalet kaffe blandas med den från nygräddade pannkakor och man har på känn att det kommer att bli en bra dag. Det är himla enkelt att vara nöjd med livet då.


2 kommentarer:

Agneta sa...

Men åh, vilken mysig start på dagen!

bokhyllan sa...

Här blev det våfflor. Inte så illa det heller :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!