måndag 2 maj 2011

valborgsmys och lemmeltåg

Härligt väder, härliga vänner och genast försvinner en helg så fort!

På Valborgsmässoaftonen träffades vi, en massa kompisar, i en park i stan och grillade. Det blåste lite kyligt på kvällskvisten men grillarna gick varma och maten var himla god. 

Grillade marshmallows. Need I say more? 
Senare på kvällen gick vi hem till Jenny och Jonathan och drack god öl på deras balkong.

På söndagen var vi några tjejer som träffades hemma hos Teresia för en brunch. 
Vi satt länge, länge och pratade. Och åt en hejdundrande brunch så klart! 

Lite senare gick jag ner till stan och lyckades komma dit i precis lagom tid för att se alla människor 
som gick i årets 1:a-majtåg. Det var ett enda långt lemmeltåg längs med hela Avenyn. Häftigt!
När jag gick Vasagatan hem på eftermiddagen lyste solen ner mellan trädkronorna. 
Lyste på kärleken. 
Vädigt fint. Precis som helgen.

2 kommentarer:

Kicki sa...

Grillade marschmallows, nja lite för sött för min smak! Mysigt ni verkar ha haft! Underbar allébild! Kram till dig

Agneta sa...

Ser ut som en väldigt mysig helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!