måndag 26 december 2011

glögg, bordshockey och massor av musik

Igår var det juldagsmys och glöggkväll hos Kristin och Oscar. Så jag travade över med en påse godis och kom hem flera timmar senare med en helfestlig kväll i bagaget.

Glögg, mandel, russin och nötter stod på bordet. Och så godis förstås, även det inte fick plats på fotot. 

Söta Kristin.

Louise kom dit med sin Olof, fast här är det Karl-Oskar som skymtar i bakgrunden.

Madde hade fått ledigt från sitt annars så hektiska jobb med att fånga bovar. 

Efter allt sött var det gott med lite ost och kex. Väldigt gott till och med.

Lite senare på kvällen röjde vi av bordet och inledde den mycket viktiga bordshockeyturneringen.

Det var högt i tak och på plats fanns både slipade kommentatorer (här Olof) och livemusik som bl.a Oscar stod för.

På planen var det ett högt tempo och vi fick stundtals se ett imponerande passningsspel.

Fotarbete är A och O i hockey.

Sedan blev det äntligen dags för final och alla var peppade till max.

Spänningen och koncentrationen gjorde luften svår att andas men till segervrålet fanns det i alla fall tillräckligt gott om syre!
 
De som inte följde matcherna från första parkett såg längtansfullt på utifrån. På osten och smöret.  

När den värsta segeryran lagt sig plockade vi fram Sverigespelet och glänste med vår allmänbildning.

Madde och Pernilla

Och när vi svarat rätt på alla frågor om Sverige gick vi in i musikrummet och började jamma. Kristin och Oscar är båda musiker och har alla tänkbara instrument. Man kan nästan inte ha roligare tror jag!

När klockan var nära två på natten var det fortfarande ingen som ville gå hem.

Men en halvtimme senare började vi runda av kvällen. Olof spelade några vackra stycken på pianot, vi sjöng några svenska visor och så kramades vi hej då!

Det var en riktigt fin sista kväll på Öland!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!