söndag 25 december 2011

en julhälsning

Mitt livs mest fullspäckade höst lider mot sitt slut och julhelgen får runda av den på ett stillsamt sätt. Jag har tassat runt i mysbyxor, umgått med familjen, gått på hundpromenader i duggregn och ätit alldeles för mycket godis. Allt är precis som det ska med andra ord.

På julaftons morgon kramades vi och sa god jul. Och så klädde vi granen. Mina bröder tog sig an uppdraget med obotlig entusiasm, i vanlig ordning. Inte. Men trevligt var det ändå. 

Och så åt vi gemensam frukost. Risgrynsgröt, skinkmackor med senap och massor av annat gott.

Jag och syster delade på bästa badrumsspegeln.

Några timmar senare åt vi mammas hemmagjorda godis. Massor, massor av godsaker!

Och så smakade vi på slånbärslikören som hon gjort. Den var söt. Och god. Och julig.

Under dagen fanns det tid för kattgos också.

Sedan tittade vi på Kalles Ankas jul. Annie tyckte att Tomtens julverkstad var bäst, eftersom hon hann se den.

Sedan tände vi ljus och dukade inför julbordet. 

Jag och David konstaterade att vi var i princip lika starka.

Sedan högg vi in på all god julmat.

Efter maten slog vi in de sista julklapparna och pappa skrev jättedåliga julrim. I det här låg ett nytt, fint läderkoppel som David skulle få till Loke.

Efter julklappsutdelningen blev det ytterligare kraftmätningar och sedan lite saffranspannacotta. Tror att det hade varit en mus och norpat lite i en av skålarna i mitten.

Sedan spelade vi TP resten av kvällen och det fuskades med ledtrådar och svar från motspelare mest hela tiden. Fast roligt var det.

Och alla var med. På sitt sätt.

Så en skön julafton var det allt. Nu ska jag snart iväg på lite glöggmingel med tjejkompisarna, hemvändargänget. Hoppas på lite bebismys och massor av prata-ikapp-en-hel-höst-tid. Hoppas att ni har det fint ute i landet och att ni har en skön julhelg.
Puss på er!

1 kommentar:

Kicki sa...

Älskar dina bilder...och katten i lådan är för underbar! God fortsättning och kram...kul att se dig igen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!