måndag 18 november 2013

en stunds vila

I helgen tog vi en välbehövlig och efterlängtad paus från stan och begav oss till kusten, lugnet och lilla Villa Sjötorp i Ljungskile. Och även om snön inte fallit över kala trädgrenar och vintervilande gräs än så var det vackert där det låg i sluttningen mot vattnet även en grå novemberdag som i lördags.  

Bildkälla här.

Och här. Vi kan absolut hoppa lite mellan årstiderna tycker jag.

Vi fick bo i Fru Haegers rum och det var sött och vackert på alla tänkbara sätt.

Järnsängar, spets och blommiga tapeter. Hur fint?

Efter en tre kilometer lång promenad en blåsig novemberkväll är det skönt att komma in i värmen...

..och kunna hoppa ner i ett ångande varmt bad.

Senare på kvällen åt vi en underbart god femrätters i den lilla restaurangen som är liten men ändå alldeles lagom stor. Ni vet, så där liten att man kan säga hej till dem som är där, och man gör det, men tillräckligt stor att rymma alla konversationer.


Morgonen därpå vaknade vi utvilade och möttes av en dignande frukostbuffé.

Man borde ha ett fruktfat i tre våningar på frukostbordet varje morgon. Don't you think?

Och med allt gott i magen och ett härligt dygn i Ljungskile i minnet satte vi oss på tåget tillbaka till stan igen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!