fredag 22 november 2013

the barn

För andra gången på kort tid tog jag igår vägen förbi nyöppnade The Barn efter jobbet. 

Gamla Lokal på Kyrkogatan har bytt ägare och koncept och har i samma veva fått sig ett rejält ansiktslyft. 

När man tar steget över tröskeln är det som att kliva in i en bar som kunde varit hämtad ur filmen O Brother, Where Art Thou. Lite mer hipster må hända (här kommer det att hänga många "skägg och flanellskjortor" kan jag lova) men det gillar vi så klart ändå. De är ju söta de där hipstersarna. 

Maten är fin (deras tryffelaioli är to die for) och ölen, bland annat från det lilla mikrobryggeriet Qvänum, är grymt fin. Och till det kan man lägga härlig atmosfär, trevlig personal och skön musik. Var tvungen att be om playlisten, så bra är den, kanske för att den passar konceptet så bra. 

Fast viktigast av allt är ju ändå sällskapet och det var minsann det bästa man kan tänka sig!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!