torsdag 9 februari 2012

allt annat än blaskigt

I eftermiddags hörde David av sig. Jag gillar hans enkla sms som trillar in lite då och då : Coffeable?
Absolut! Vi gillar båda Da Matteo på Magasinsgatan så vi möttes upp där när arbetsdagen var över.

Så här mysig är passagen till innergården. Ur högtalarna strömmar sån där skön musik som närmast för tankarna till amerikanska söderns öde vidder. En besinmack med en tapp och en trött tant bakom kassan i den lilla serveringen med röda skinnsoffor där en sliten servitris kommer ut och fyller på med blaskigt kaffe. 

Fast inne på Da Matteo får man allt annat än blaskigt kaffe, för är de något de är riktigt bra på så är det just det. Kaffe. Allt man kan äta är en så där "elva kronor för dyrt". Men ibland får man ha överseende. För man får valuta för pengarna, faktiskt. Och kaffet kostar som överallt annars där du kan förvänta dig finkaffe.  

Jag gillar Da Matteo. Det är ett skönt, typiskt Magasinsgatanhak. Ett sånt där ställe där folk sitter med mössorna på sig inomhus och är så där alternativsnygga i stickade koftor, grova kängor och stora halsdukar.
Ett bra ställe att hänga på, veckans alla dagar!

4 kommentarer:

Agneta sa...

Åh, det var ju dit jag måste gå någon gång.

Ninja sa...

Nä blaskigt kaffe kan man bara inte klara....

Kicki sa...

Ser hur mysigt ut som helst!
Ja det var House of Elliot, serien jag följde! Kram

Sandra sa...

Ser supermysigt ut !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!