lördag 25 februari 2012

han är här nu!

Ja nu är han här, Loke! 
Tidigt imorse åkte lillebror David och pappa upp från Öland och med sig i bilen hade de den här skrutthunden. Han är tre år och världens goaste och gladaste vovve (här finns ett annat foto). 

David köpte honom som valp för tre år sedan men så utvecklade han i höstas pälsdjursallergi och kan därför inte ha kvar honom. Så nu hoppas jag kunna ha honom här hos mig storstan istället. Ett beslut som inte var helt lätt att fatta, jag är singel och har ingen familj i närheten som kan hjälpa mig om det behövs. Är så klart lite orolig över att jag ska känna mig låst och uppbunden. Men jag har vänner som gärna hjälper mig och två dagmattar som vill passa honom när jag är på jobbet så jag hoppas få ihop det ändå!

Det blev en spännande första dag i storstan. Spårvagnar är jättekonstiga och tål att tittas ut men promenaden i Slottsskogen var riktigt härlig och solen värmde faktiskt stundtals.

Lite senare på eftermiddagen gick vi ner på stan och mötte upp Markus och Erik. Vi satt på uteserveringen på Da Matteo på Magasinsgatan och njöt av de allra sista solstrålarna innan de försvann bakom hustaken. Kyligt men mysigt och Loke fann sig snabbt tillrätta vid våra fötter. 

Han är värsta brudmagneten förresten (tänker att David måste sörja denna förlust). Det var flera tjejer som kom fram och ville klappa. Markus och Erik var mäkta nöjda medan jag mest funderade över var fan killarna höll hus. Men jag kan vänta ut dem. They'll come around.

De där tjejerna skulle ha suttit i min soffa nu, då hade de inte tyckt om honom lika mycket. Han lägger rökare på rökare och dimman ligger tät i mitt vardagsrum. En gammal Chic-tidning tjänar som flyktmedel för att kunna ta sig ut till hallen där det finns nytt och fräscht syre att inandas. Härliga, ljuva lördagskväll.

6 kommentarer:

Milea sa...

Åh! Jag misstänkte ju hund som överraskning!
Min hund attraherar män - men jag vet inte om du skulle nöja dig med att ha varenda gay-man i hälarna.

Anyway, från en hundägare till en annan - Änggårdsbergen är räddningen! Där kan de springa sig trötta lösa utan att nån bryr sig. Och nu när du har bil: Amundön! Skitvackert alla årstider!

Guldkorn by Elin sa...

Hahaha! Nä, true that!
Det är nog mer pojkvänsmaterial jag hade i åtanke ;)

Men ja, Änggårdsbergen kommer det att bli mycket framöver, bor så himla nära också. Amundön var ett bra tips, tack! Vi kanske springer på varandra på någon promenad framöver, who knows!?

Milea sa...

Det hoppas jag!

Kicki sa...

Grattis! Så mycket glädje och sällskap, tur att du har vänner omkring dig som kan ställa upp när det behövs! Kram

bokhyllan sa...

Så roligt! En egen hund.

Ninja sa...

Oj, att bli med hund är ett, vad jag tror, givande ansvar....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!