lördag 11 februari 2012

hjortron på hjärtat

På Nyhetsmorgon intervjuar de Vattenfalls VD och jag har lite dåligt samvete för att jag inte lyssnar för jag tänker att det förmodligen är en väldigt intressant intervju. Han låter glad men jag misstänker att det är för att han är norrman. Kolkraft i Tyskland har aldrig varit käckare.

Själv fastnade jag i reklamen som gick för en stund sedan. Har ni sett den för Lumenes hudvårdsserie med C-vitamin? Jag är fortfarande helt amazed över hur oskuldsfullt den där tjejen tittade på hjortronet hon höll i handen och jag kan inte låta bli att fundera lite över vad de sa till henne när de spelade in den.
- Ta det här hjortronet och så tittar du på det medan vi filmar, ok?
- Tittar på det? Hur då menar du?
- Ja men... tänk att det är typ ditt nyfödda barn. Och så kan du väl försöka se som en jungfru själv?
- Mmm.. ok (God give me strength. Here we go..).

Hjortron ska väl ändå ätas och jag hade inte sett ut som henne om någon håvat fram en näve bär. Jag hade fått något jagat i blicken och stressat letat rätt på närmsta butik för att inhandla lämpliga tillbehör enligt valfritt foto nedan. Och jag hade sett allt annat än jungfruelig ut när jag åt det.




3 kommentarer:

Ninja sa...

Det där såg väldigt gott ut....gillar hjortron men kärnorna fastnar lätt i tänderna.

Ninja sa...

Det där såg väldigt gott ut....gillar hjortron men kärnorna fastnar lätt i tänderna.

Anmaja//Lussekatt sa...

Ha ha, den reklamen har jag missat.
Det ser väääldigt gott ut, särskilt bilden med osten i närbild.
Ha en bra dag!
A

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!