onsdag 8 februari 2012

frukost som frukost

Började min dag med en frukost på Brogyllen tillsammans med söta T.

Ägg, juice, macka, kaffe och yoghurt. Så gott att man känner sig lite nämare himlen när man ätit klart. Och så är man mätt halva dagen.

På vagnen till jobbet satt den här tjejen framför mig. Hon käkade frukost på språng. En helt gigantisk chokladcroissant av något slag (försökte smygfota den men lyckades bara får med en svag reflektion av det vita pappret i fönstret). Den såg i alla fall ut som en större ciabatta och luktade som ett helt bageri. Fan vad gott! Fast kanske inte så tidigt på morgonen om jag själv får välja (och det får jag ju). Men till eftermiddagsfikat, bring it on! Och jag menar, frukost som frukost. As long as it makes you happy!

Onsdag idag hörni, halva veckan har redan passerat, sweet!
Ikväll ska jag fira med ett glas vin och imorgon bitti blir det träning.
Resten av tiden ska jag fundera över det där med att bli hundägare. Det snurrar runt i huvudet twentyfour-seven.

Puss och kram och happy thoughts!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!