tisdag 28 februari 2012

en lunch-getaway

Jag vet inte hur ni har det på jobbet men jag brukar känna ett tryckande behov att lämna bygget på lunchen, se lite annat och andas frisk luft. Därför blir det ofta en tur in till stan, det tar bara tolv minuter med vagnen och gör så gott för själen.

Allra oftast hamnar vi på någon restaurang och äter en alldeles för dyr dagens (eller så är det bara jag som tycker att det är i saftigaste laget att pröjsa hundra kronor för lite husman eftersom "jag minns när en dagens kostade femtiofem kronor". Crap, jag kommer att bli en gnällkärring när jag blir gammal. Note to self: gnäll inte när du blir gammal, helst inte nu heller, det var inte billigare förr) men det händer ibland att jag drar in till stan och skippar lunchen till förmån för lite strosande i butiker. Ja, för sånt är ju mycket billigare.

Idag var det Åsa som drog med mig och det blev en trevlig shoppinglunch (minus lunch).

I väntan på Åsa. Jag funderade på linnet men var vuxen nog att inse att jag har ett nästan exakt likadant hemma. Kanske därför jag tyckte att det var fint.

Kris-kit för ögonen. Tänker att det nu bara är en tidsfråga innan de återigen ber om mitt leg på Systemet. Varje gång (fast jag inser att det inte kommer att hända och känner att kan leva med detta).

Jätteroligt att så många tittar förbi och lämnar kommentarer, sånt blir jag genuint glad av. Kram på er!

7 kommentarer:

Kicki sa...

Fint linne, ser så somrigt ut! Visa leg på systemet det var tider det...och tacka vet jag matlådor! Kram

Västgötskan sa...

På mitt jobb betalar vi 40 kr i lunchrestaurangen och sen dras 30 kr på lönen med någon slags skatteförmån (tror det blir runt 55-60 kr). :-D

bokhyllan sa...

Ajabaja, inte hoppa över lunchen!
Lite ordning och reda i vardagen måste det väl allt vara ;)
Kram

Guldkorn by Elin sa...

@Kicki och TANKAR o BILDER: Ja, tacka vet jag matlådor! (Jag åt faktiskt en sådan när jag kom tillbaka, lite ordning och reda får det allt vara ;) )

@Västgötskan: Lät ju som en bra deal, du kommer att kunna säga att det VAR billigare förr ;D

Bloggande 4barnsmamma sa...

Haha! År och dagar sedan jag var på systemet:)
Kramkram!

Angelica sa...

åh, men tack kära du. jag har redan lagt mig för natten, men troligen ligger jsg o slösurfar till ögonen står i kors. :)

Kram

Anonym sa...

Appappappappp. Hoppa över lunchen? Det var väl ändå inte så bra... ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!