lördag 25 februari 2012

jag håvar in poäng

Idag kom den! Lite sent men vad gör väl det, igår kom den inte alls trots att den skulle ha gjort det så jag är störtnöjd, min första morgontidning någonsin och det känns... vuxet. Och hur fint som helst. Åh vilken lycka! Äta frukost, läsa tidning och njuta av morgonen så där extra länge. En helgprenumeration på GP känns perfekt just nu. 

2012 inleddes med ett stort "vuxenpoäng" (egentligen ett lite töntigt ord så jag vet inte varför jag använder det, kanske för att jag är barnslig och inte alls vuxen); jag köpte min allra första bil någonsin. Ska lägga upp ett foto på lillbilen sen. Den är svart och fin och inte alls särskilt snabb men passar mig så fint så. Jag fortsatte sedan med att bli med morgontidning och om mindre än en timme anländer nästa stora poäng. Vad det blir får ni se i nästa inlägg. Spännande va!?

Och förresten, jag måste bara säga att jag faktiskt tycker att Estelle är ett väldigt fin namn. Jag förstår inte vad alla är så upprörda över. Eller hur man ens orkar bli upprörd faktiskt. Jag kan garantera att namnet kommer att få ett rejält uppsving framöver.

Ha en skön lördag nu era finingar!

3 kommentarer:

bokhyllan sa...

Jag väntar med spänning på nästa inlägg!!! :)

Fin kaffemugg.

Kicki sa...

Tycker också Estelle är fint, tror alla glömt den franska invandraren! Morgontidningen blir som ett gift, du kommer inte klara dig utan!:) Kram

Västgötskan sa...

Jag hade den lokala morgontidningen ett tag, men bara för att jag fick den i julklapp. Hihi!

GP är lite bättre än vår lokaltidning, måste jag säga. Men det är ju så förbenat många delar?! :-O

Lycka till med vuxenläsningen. ;-))
Och detsamma! Njuter av solen. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!