onsdag 22 februari 2012

den där regn-minen

Herregud, jag tänker att om man söker på grå i SAOL så borde man få följande förklaring:
februaridag, ofta regnig, typiskt förekommande i Göteborg. Se även färglös.

Men jag gnäller inte, för här sitter jag med ett iögonfallande grönt äpple och röda naglar som matchar perfekt.

Jag skojar, jag gnäller visst! Det tar emot att behöva ge sig ut i det här vädret ikväll. Jag ska till Rover och dricka öl med tidigare kollegor och det blir så klart jättetrevligt när vi väl är där. Men vägen dit. Gnäll och besvärad min (den där som alla har när det regnar ute, har ni tänkt på det? Ihoprynkad näsa som gör att man ser tänderna och så gärna huvudet lite på sned mot en uppdragen axel, med fördel under en luva. Och så ser det ut som att alla bara andas in hela tiden. Jätteroligt).

Jag tänker att jag, om några år när jag läser igenom den här bloggen, kommer att undra om jag gjorde något annat än att dricka öl och vin hela tiden. Men jo! Jag gör annat, jag bloggar bara inte tillräckligt ofta för att få med det. Som nu till exempel, nu äter jag ett äpple. Ni fattar ju själva hur intressant min blogg skulle kunna vara om jag bara bloggade lite mer.

3 kommentarer:

Theres sa...

hahahaha

Kicki sa...

Jag blir så glad när dina inlägg kommer:)

Anmaja//Lussekatt sa...

Det är ju bra att du äter ett äpple
mellan öl och vin. ;-)
Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!