onsdag 8 februari 2012

så var vi här igen

Ella ska flytta och har pratat länge och väl om de där flyttkartongerna hon ska köpa. I helgen, imorgon, på torsdag, väldigt snart. Men idag kom vi i alla fall iväg. Började vårt besök med att direkt gå emot alla Ikea-konventioner genom att äta en korv i n n a n vi gick in genom grindarna. Kändes opassande, näst intill olagligt. 

Så där lagom till vi hunnit fram till sängavdelningen kom korvkoman (alternativt var vi bara jättetrötta by default). Vi låg där bredvid varandra en stund, i samma dubbelsäng som i höstas, höll varandra i handen och lyssnade på Van Morrisons Have I told you lately och kände oss... trötta. Det är så mycket som är roligt när man är trött. 

Men vi tog oss upp och vidare och fick med oss några flyttkartonger på vägen ut. Och så åt vi en korv till innan vi åkte hem igen. Bara för att återställa ordningen. 

5 kommentarer:

Agneta sa...

Åh, IKEA. Det var evigheter sen jag var där och spenderade en massa pengar på ljus. Och onödigt småkrafs. Måste snart dit igen! Om inte annat så för att äta billig lunch!

Guldkorn by Elin sa...

Jag försöker fortfarande smälta att jag gick därifrån med endast två värmeljushållare i näven (och kanske eventuellt en påse chips och två påsar geléälgar). Men det måste bero på besöket förrförra helgen. Man går in för att köpa värmeljus och kommer ut en tusenlapp fattigare. Så jävla dyra värmeljus :)

bokhyllan sa...

Gillar dina inlägg! Du skriver roligt och underfundigt.
Och jag säger bara: En korv på IKEA är ett måste! :)

Anmaja//Lussekatt sa...

Hej!
Har kollat runt lite här och var, tittat o läst. Fin blogg, vackra bilder. Hittade hit genom tips av min arbetskamrat - din mamma. ;-)
Korv på IKEA en självklarhet!
Anna

Guldkorn by Elin sa...

Men tack så mycket för era fina kommentarer! Vad glad jag blir :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!