söndag 11 september 2011

hänt i helgen

Efter en ganska tuff vecka blev det äntligen helg och förutom att prova glasögon har jag även passat på att njuta lite av ledigheten. Så där som man allt som oftast gör när det är helg. Ibland genom att göra ingenting, ibland genom att umgås med fina människor och ta sig ut på små utflykter. Så länge man mår bra spelar det mindre roll vad man gör.  

Igår var det lördag. Då mötte jag upp Ella och så gick vi genom regnet till Egg&Milk. Jag har förmodligen bloggat om det förut men det skadar säkert inte med lite fler foton därifrån. För det är ett ganska trevligt, om än ibland högljutt, ställe. 

Mycket gott på menyn. Brunchen är en klassiker. Deras american pancakes är to die for (om man klarar av sockerchocken efteråt).

Servitriserna har fina kläder som för tankarna till 50-talets amerikanska diners. 

Vi smuttade på en blåbärssmoothie medan vi stod i kön. Den var väldans god.

Jelly beans. Åh, det är så gott.

Inredning lämnar inget övrigt att önska som ni ser.

En klassik "ham bagel". Mums!

Ella funderade över livets stora frågor. Som hur länge hon skulle behöva vänta på att jag skulle komma in från regnet så att hon kunde få börja äta.

Hungrig som en varg efter morgonens spinningpass. Let's dig in.


När vi ätit klart gick vi ner på stan och shoppade lite.

En mössa från H&Ms herravdelning kanske?

Sen blev det söndag och då åkte vi till Ikea, provlåg sängar och tänkte att vi minsann inte skulle slå till på något direkt (även om vi båda så klart var där i syftet att hitta en ny säng att åtminstone fundera lite över).

Fast sedan gjorde vi det i alla fall för de var så himla sköna att vi bara ville hem och sova. Ella är väldigt stark förresten.

Ja, sedan var det bara att rulla ut till kassorna, betala och se glad ut. Fast det var med ångestblandad förtjusning jag drog kortet. Men så tänkte jag på min onda rygg, på den hårda sängen hemma och på hur mycket av livet man sover bort och så kändes det lite bättre. 

Och så till sist den allra viktigaste anledningen till att åka till Ikea. Korven! Jag var tvungen att äta två. Och så en kanelbulle på det. Undrar hur det känns att åka från Ikea utan att äta korv. Någon som provat och vet? Gick det bra? Hade ni korvångest? Jag kommer förmodligen att våga testa.

Kram på er!

3 kommentarer:

Eleanor sa...

Haha, det går åt mycket pengar när vi ses :)

Marielle - fashion bloggar at LOOK sa...

Underbara bilder!

Matilda sa...

Läcker inredning på Egg&Milk!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!