tisdag 13 september 2011

förkylningskur

Vin och choklad är bra mot förkylningar, eller hur var det?

Jag har känt hur den kommit smygande i helgen, den där kliande känslan i halsen och i takt med den en allt mer igentäppt näsa. Så idag var den här, den allra första höstförkylningen. Och förhoppningsvis den sista.
Bäst då att kurera sig lite tänker jag och har man inte whiskey hemma så får man väl ta det som finns att tillgå. Som vin och lite choklad till exempel. Att dessutom ha en helt ny och superskön säng att bädda ner sig i ikväll gör inte direkt saken värre. Jag ska nog överleva även denna snuva.

Hoppas att ni mår fint och har en skön kväll!

8 kommentarer:

Kicki sa...

Perfekt medicin...om det inte hjälper så var det i alla fall gott!:) Krya på dig! Kramelikram

Sven sa...

Krya dig fina! Kram

Sandra sa...

Vilket fint foto! Hoppas kuren gjorde susen.

Mi sa...

Antioxidanterna liksom. Vin och choklad är väl det som innehåller mest antioxidanter i hela kostcirkeln, right? Att prata c-vitaminer är helt 90-tal.

bokhyllan sa...

Här är det också förkylt. Tror jag ska göra som du. Tack för tipset.
Kram.

Ps. Fint foto!

Theres sa...

Jag som hade tänkt jag skulle föreslå fika. Men då kanske inte det passar... Eller hur förkyld hade du tänkt bli? Krya på dig söta du.

Guldkorn by Elin sa...

Haha! Jag hade inte tänkt att bli sämre faktiskt, det är ju snart helg för sjutton ;)
Hör av mig imorgon Theres!
Och tack ni andra för fina kommentarer!

Lysande ögonblick! sa...

Krya på dig darlin!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!