tisdag 27 september 2011

mitt krypin

Det är glest mellan blogginläggen för stunden och det har sin enkla förklaring i att jag har haft och har väldigt mycket att göra på jobbet just nu. Jag mår bra men det tar mycket energi och jag behöver hitta lite tid för återhämtning. Så om ni undrar hur mina kvällar, eller stunder på spårvagnen, eller några minuters väntan var som helst ser ut, så är det så här. Den där andra världen, den i boken, är så himla skön att vila upp sig i! Där behöver jag inte vara något annat än en åskådare och hängiven lyssnare. Det är så underbart att jag nästan smäller av varje gång jag får slå upp pärmarna till mitt alldeles egna lilla krypin.

Nu ska jag läsa ut "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann". Läs den hörni, den är underbar. God natt på er!

3 kommentarer:

Krokofanten sa...

Jag håller med dig, det finns inget som är så avkopplande som en god bok när man har mycket att göra!
"Hundraåringen..." är rolig tycker jag. Kanske inte världens bästa och mest välskrivna bok men väl värd att läsas!! Hoppas att resten av veckan blir bra! Kram

bokhyllan sa...

Hihi... tror jag är tvärtom.
När det är stressigt runt omkring mig är det för mig omöjligt att slå mig ner i lugn och ro för att läsa. Jag blir bara okoncentrerad och tappar fokus.
Tänk så olika man kan vara.

Önskar dig en fin onsdag! Kram

Sandra sa...

Tyckte också om den boken, lite smårolig sådär. Håller med om att det är härligt att försvinna in i en annan värld om så bara för en liten stund.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!