lördag 10 september 2011

med nya ögon

Jag är bra på många saker. Särskilt framträdande är förmågan att glömma saker, och i kölvattnet av denna också en talang för att lägga bort saker. Mycket klarar man sig självklart utan men glasögon är inte en av dem. Inte någon längre tid i alla fall och mina har varit borta sedan i somras. Jag har bara terminalglas men utan dem känns timmarna framför datorn varje dag inte så festliga. 

I veckan gav jag därför helt sonika upp letandet och stegade iväg till en optiker. Med mig hem fick jag ett antal bågar som jag fastnade lite mer för och tänkte prova och känna in nu i helgen. Foton på samtliga kommer senare i helgen och smakråd mottages tacksamt!

Hoppas att ni har en skön morgon! Själv vaknade jag vid halv sju (hur väldigt onödigt kändes inte det..) och ska efter en god frukost snart bege mig till gymmet. Hörs senare!

2 kommentarer:

Kicki sa...

Har aldrig hört talas om att man kan glömma saker, eller förlägga saker;) När får vi rösta?!!:)

Guldkorn by Elin sa...

Haha! Nä, sällsynt handikapp ;)
Jag ska försöka få lite fotohjälp imorgon!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!