söndag 18 september 2011

gott och blandat

Åh hej och så var det helg igen! Det är galet mycket på jobbet just nu att helg och ledig tid betyder än mer för välbefinnandet. Så jag blandar in lite av varje, sånt som jag mår bra av. Vänner, god mat, skratt och så tid för mig själv. Idag är det söndag och jag har avsatt hela dagen till mig själv. 
"Du och jag Elin. Ja Elin, du och jag!"
Men vi kan ju kolla lite på vad jag haft för mig tidigare i helgen!

I fredags samlades vi ett härligt litet gäng hemma hos mig för att käka tapas och dricka vin. Vi har alla jobbat tillsammans tidigare och vissa av oss har bytt jobb och på senare tid blivit kollegor igen. Det är kul när man lyckas hålla kontakten!

Vi hade varit i Saluhallen och handlat dagen innan och det var tur att vi var hungriga för det fanns mycket gott att mumsa på.

Ostar, korvar, frukter och lite annat smått och gott plockade jag ihop på min tallrik.

God mat och massor av skratt blev det.

Och gott vin var det också.

Sen blev det lördag och då gick jag och Ella till Saronkyrkans Second Hand för att leta soffbord. Det är ett populärt ställe och man går gärna dit och köar en stund innan de öppnar för det kan löna sig!

Ella hittade inget soffbord den här gången men hon hängde inte läpp för det utan slog istället till på ett litet glasfat för fem kronor.

Hon köpte även med sig ett par porslinsfigurer hem. Ella har ett litet vitrinskåp hemma som hon fyllt med fynd från loppisar och second hand. 

(Nä, jag skojar bara. Ella har inget sådant vitrinskåp men det är värt att skriva för ångesten hon kommer att känna innan hon inser att det bara var ett skämt)

Jag hittade i alla fall en stor trasmatta till köket för sextio riksdaler och var således nöjd med dagens besök.

Såg även den här helt fantastiskt söta picknickväskan som mer än gärna fått följa med hem fast det blev inte så. Den får det nog bättre hemma hos någon annan än hos mig tror jag.


På kvällen åkte jag ut till Majorna och knatade upp till en stuga där det hängde massor av färgglada och vackra vimplar utanför.

Det var nämligen trettioårskalas för tre kompisar och då vill man ju så klart vara med och fira!

Det var massor av människor där och stämningen var på topp.

Och med så mycket folk blev matkön lång. Men det gjorde inget för då fick man tid att mingla och dricka lite bubbel.

Jag hade i hemlighet blivit tillfrågad att dj:a under kvällen och det gjorde jag ju så klart mer än gärna!

Jag tror att de flesta uppskattade musiken men den här lille killen hade det nog lika fint innanför sina hörselskydd som jag hade det innanför mina hörlurar.

Japp, det var den helgen! Nu ska jag montera ihop en sänggavel och måla lite. Det blir nog en lagom söndagsaktivitet tror jag. Vad ska ni hitta på idag? 

4 kommentarer:

Eleanor sa...

Haha, du känner verkligen mig :) När jag läste om porslinsfigurerna tänkte jag "Men vad skriver hon..." o sen "aha" :)

Mi sa...

De där vimplarna går jag förbi varje dag!

Jenny sa...

Du ser as-cool ut som DJ Elin! Borde satsa mer på det!

Sandra sa...

Härlig helg !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!