fredag 24 februari 2012

dagens hyena-gapskratt (ni måste läsa)

Min kompis Sophie är en underbar, lagom förvirrad person med en fantastiskt härlig inställning till livet. Hon har alltid de mest galna och roliga historier att berätta, tagna direkt ur livet. Imorse fick jag mig det största gapskrattet på hur länge som helst och jag bara måste dela med mig av konversationen. Här kommer er urklipp från den där jag valt att bara ta med det hon skrev (jag skrattade ändå bara):

"Om du har typ 3 min kan jag berätta en rolig sak som min mamma lyckade s med igår...

Hon skulle hämta Julia och jag hade förklarat vart och att hon skulle dit innan 17 för annars går barnen till fritids.
Mamma var förvirrad, men det är hon alltid.
Nåväl, hon sa att hon hittade osv.
Men sen hade hon tydligen gått till fel klassrum.
Och sagt att hon skulle hämta Julia.

Killen som jobbade sa att Julia var avkryssad och att hon hade gått hem.

Mamma sa att det var omöjligt, men han stod på sig.

Mamma blev arg och sa att det var helt oacceptabelt att de tappar bort barn.
(Mamma arg är inget bra!)

Killen började fråga de andra barnen men ingen hade sett Julia. De andra sa att hon nog gått hem med en kompis.
Mamma var fortf arg.

Killen började ringa runt till alla i klassen.
Rätt vad det var fick han tag på Julia hos en kompis och lämnade över luren till mamma.

Mamma sa: - Hej Julia, det är mormor som har kommit för att hämta dig.
Tjejen lät konstig sa mamma...
"Julia" sa att hon inte skulle hämtas.

Mamma fortsatte.
Då sa "Julia": - Men min mormor är ju DÖD.

Mamma (psykologen) trodde att det handlade om förnekelse eftersom de varit i Thailand 2 veckor.
Så hon fortsatte: -Men Julia, jag är ju inte död, vi har bara varit bortresta. Vilken adress ska jag hämta dig på?

Killen som jobbar på skolan satt och vred sig, röd i ansiktet.

Mamma fortsatte övertala tjejen, som fortf inte ville bli hämtad av en död mormor.

Rätt vad det var tittade mamma ut genom fönstret och fick syn på min Julia som klättrade i klätterställningen.

Mamma langade över luren till skolkillen igen och sprang ut till Julia."

Jag kan inte sluta skratta och samtidigt lite halvhjärtat oroas över vilka bestående men den här stackars Julia drabbades av till följd av detta samtal från "andra sidan".

6 kommentarer:

Agneta sa...

Åhnej! Åh fy vad jobbigt för alla inblandade! Men ja, rätt roligt!!! :))

Kicki sa...

Men!!!....såå tokigt det kan bli! Kul efteråt men inte då! Hahaha!

Guldkorn by Elin sa...

Ja, självklart jobbigt då (inte svårt att föreställa sig ångesten för samtliga inblandade) fast jag kan liksom inte låta bli att se det komiska i nästan allting och sånt här får mig att vika mig dubbel :D
Men jag har ett hjärta också ;)

Västgötskan sa...

Hahaha! Hur roligt som helst, när man sitter så här och läser. ;-D

Kanske inte lika roligt för den lilla tjejen i andra änden av luren dock... :-O

Åsa Hellberg sa...

Haha, hon trodde nog bara att hon pratade med en galen tant:)

Osloskånskan sa...

HAHAHAHAHAHAHA!!!! Jag dööör!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!