lördag 1 september 2012

en helt crazy kväll

En fredagskväll på Öland är ingen vild tillställning, det får man ändå tillstå. Kvällens mest spännande event blev försöket att få liv i den lilla fotogenlampan.

Teamwork. Herregud vilket teamwork alltså.

En håller tändstickan och en håller insatsen med veke och fotogen. Man blir ju helt amazed.

Sedan satt vi där och tittade på lampan och pratade..

...och funderade.. och var mäkta imponerade över hur väl vi hade lyckats med uppgiften.
Mamma: Hur lång är sladden på den veken då? 
Jag och pappa: Eeh... mu?

Och i taket lyste blommorna.

Ikväll väntar kräftskiva hos vänner till familjen. Jag vet inte, jag bara gissar vilt här, men jag tror att det kan bli aningen mer fartfyllt.

3 kommentarer:

Västgötskan sa...

Hehe! Kanske... ;-)

Kram

Anmaja/Lussekatt sa...

Ha ha, kul.
Fin bild på Eva!

Guldkorn by Elin sa...

Ja, min mamma är den sötaste <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!