måndag 25 februari 2013

spa delux

Jag älskar överraskningar, både att bli överraskad och att få överraska själv. Så i januari bad jag Markus lämna just den här helgen ledig i kalendern, utan att gå in på några detaljer. I fredags efter lunch packade vi så in väskorna i bilen och körde söderut. Mot Falkenberg och ett avkopplande dygn på Strandbaden .
Tänkte att det kunde vara mysigt med en liten SPA-vistelse, god mat och friska vindar från havet!

Tänk om man fick vakna till den här utsikten varje morgon.

Eller mötas av en sån här skön outfit framlagd på sängen varje dag efter jobbet.

Skönt för frusna fötter.
 
I SPA-avdelningen blev vi bjudna på ett glas ett glas champagne innan vi blev hämtade av en värdinna som tog oss vidare genom alla olika avdelningar.

I fyra timmar njöt vi av allt från fotbad och avokadomask till turkist bad och lerinpackning för hela kroppen.
(foto från www.strandbaden.se)

Att ligga framför brasan och njuta i en timme, äta nötter, frukt och choklad, dricka te och pussas lite, det är fint det! 
(foto från www.strandbaden.se)

SPA-vistelsen avslutade vi i en varm pool med utsikt över stranden och havet.

Lite bubbel och jordgubbar på rummet.
Och lite frisk luft på terassen utanför.
På kvällen väntade tre-rätters och vin i restaurangen.
Det blev en lysande avrundning på en väldigt fin eftermiddag och kväll.  
Och på temat mat så var frukostbuffén nästa morgon för övrigt alldeles förträffligt god.
Och stor.
Inredningen på hotellet föll mig verkligen i smaken. Rustik och exklusiv. Och varm.
Innan vi lämnade Falkenberg tog vi en promenad längs med isarna vid stranden..

...och tog en tur ut på bryggan. En bitande kylig avslutning på en varm och skön SPA-vistelse, och en särdeles fin start på helgen!

11 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Det ser alldeles underbart ut!

Agneta sa...

Men ååååh!
Gud så härligt det ser ut! Dit ska jag någon gång, helt klart! Dina bilder sålde verkligen in stället :)

Isa sa...

Ser härligt ut.

Kicki sa...

Vilket fantastiskt ställe! Så fräsch du ser ut! Kram

Anonym sa...

Det är känt att antі oxіdanter kаn mot
att hålla uppsіkt blodsockег
οch flavοloiderna ifгöna arbetar gällande
ԁеtta vis.

Ϲheck оut mу homepage :: www.efven.com

Anonym sa...

Driсκ aνseѵärt. Även
ifall det vem vet vеrκar κonѕtіgt, så är ett aν de bästa sätten att ѕlåsѕ
mot vattenbіndningen att kröκa ofta ѵatten.


Here is mу web-sitе ... svullna ben

Anonym sa...

En site ifall tatueringar kika in allihopa!

My web page: community.syparliament.com

Anonym sa...

Vіlken fin blogg, va ambitiöst ԁu äг!
Јаg skall läsa genοm allihοpa dinа іnlägg!


Also viѕit my weblοg; denimfashionista.se

Anonym sa...

Har redаn böгjat lusläsa, ԁu hаr dig en trofaѕt följагe!


Loοk at my blog - gojibär odla

Anonym sa...

Surfade mig hit lite av misstag, men du har en superfin site
här! Fortsätt med det fina arbetet!
Tack för det här!

Have a look at my blog post HäLsokostaffär

Elisabeth sa...

Här sitter jag i mitt franska stenhus och googlar efter en värdig efterträdare till den tillbucklade brevlådan i stenmuren mot gatan - och hamnar på din blogg och kan inte sluta läsa. Himla mysigt om just guldkorn!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!