tisdag 5 februari 2013

tip of the day

Jag är inget fan av att lägga några större summor pengar på förbrukningsvaror som till exempel tvål men ibland kan man göra undantag. Bara för att man inte kan motstå. En doft. Eller två. 

Artilleriet på Magasinsgatan säljer de valda produkter ur L:A BRUKETS sortiment och man hittar dem prydligt uppradade längst in i butiken. Jag skulle inte köpa, bara lukta. Så jag luktade. Och köpte. Så klart.
Först tvålen och några veckor senare även Linnevattnet. Jag måste dock säga att tvålen är något alldeles speciellt. Inte bara doften, den är så klart alldeles underbar, utan hur snäll den är mot händerna. Jag trodde nog inte att det kunde vara sådan skillnad. Men naturligt och ekologiskt är helt klart oslagbart i det här fallet.

Linnevattnet med mild lavendeldoft sprayar man lätt över skjortor och tröjor när man stryker dem och det lämnar plaggen med en uppfriskande och mild doft. Det är en sann vardagslyx och det får man väl unna sig ibland, om man kan, kan jag tycka.


3 kommentarer:

DesignbyTornblad | En smyckesgalen tjej sa...

Gick och gluttade på de där i helgen, men tyckte som du att de var så dyra. Men de är kanske värda det alltså?

Jag får nog testa helt enkelt :-). Stryka som är så trist, kanske blir det roligare med lite härlig doft!

Kram Malin

Kicki sa...

Vi säljer liknande på jobbet men har inte köpt ...än! Du det var ett tag sen! Kram

Guldkorn by Elin sa...

Ja Malin, agree on the price men åh.. tvålen nästan lite mjukgörande på något sätt. Lovely. Och vad som helst för att göra strykningen lite roligare ;)

Kicki! Jaaaa! Jättelänge ju, måste kika in hos direkt känner jag och uppdatera mig lite.

Kram på er båda och tack för era kommentarer, det är så roligt med respons. Liten som stor.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!