söndag 27 november 2011

adventsmys

Nu hänger de där och lyser upp i mörkret, det är ju strålande! Det blev en långsam söndag men jag hittade i alla fall julsakerna och nu lyser det så där milt och mysigt i alla fönster. Jag dricker te och äter en kvällsmacka och tittar på Love Actually. Jag blir så lycklig av att se den, hur pluttinuttig den än är. Mer kärlek till världen! 


Ute blåser det storm och den där språngmarschen jag gjorde från den ena biografen till den andra tidigare ikväll (i rak motvind) sitter kvar både i benen och luftrören. Åh vad det är bra ändå att kolla upp vilken biograf det är man ska till, innan man faktiskt beger sig dit. De ligger ju inte direkt nästgårds. Men jag hann precis och filmen var jättebra, Tintin. Se den! Pappa läste ofta Tintin för mig och Björn när vi var små så det blev en härlig nostalgitripp. 


Nu ska jag mysa vidare i höstmörket. Ha en skön söndagskväll hörni!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!