söndag 27 november 2011

vi kör en klassiker!

Eftersom vi ses så sällan nu för tiden tänker jag att det är bäst att jag bloggar om något ni känner igen och kan relatera till den där tjejen vars blogg ni brukade läsa. So here we go! Frukostmys vol. 2, samlade favoriter. Kaffe, stekt ägg, bacon och knäckemackor. Sweet Lord, nu är det söndag! 

Jag var ute med ett gäng killkompisar igår och vi hamnade på Gretas (queer-ställe). Sju straighta killar och jag. Säga vad man vill men de här pojkarna vet hur man kul. Och det vet alla andra på Gretas också. Men har man roligt kommer man hem sent, i synnerhet om man måste äta en halv special på 7:ans och prata om livet i två timmar till innan man kan säga tack och godnatt. Men ett par, tre goda timmars sömn fick jag i alla fall innan jag vaknade klockan nio imorse och inte kunde somna om.

Så jag tar mig an första advent i sakta mak. Ska snart hoppa ur morgonrocken och i moderiktiga mjukisbyxor leta rätt på lådan med julsaker. En liten adventsstjärna ska jag nog kunna få upp i fönstret innan dagen är slut. 
Hade velat baka lussekatter men är rädd att förta mig helt så jag väntar med det till nästa helg. 
Ska ni göra något mysigt idag, på den allra första adventen?

3 kommentarer:

Angelica sa...

Mums!

Kicki sa...

Hej! Kul att se dig:)
Jag har varit till kyrkan och blivit tårögd av sånger! Bakat lussebullar med dottern!
Det var väl bra att du sparade baket till nästa helg, verkar ha varit en tuff kväll igår men en trevlig sådan! Kram

Sandra sa...

Kul att läsa ett inlägg från dig igen, det är så roligt att höra om din vardag.

Kram på dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!