söndag 6 november 2011

söndagsrutiner

Förberedelserna inför den nya veckan är avklarade och söndagslugnet har lagt sig som ett varmt duntäcke över den här kvällen. Jag har inte tänkt på det förrän nu men jag har faktiskt skaffat mig nya kvällsrutiner. Som i sin tur kommer av nya morgonrutiner. 

Till exempel så gör jag tre dagar i veckan mina frukostmackor redan kvällen innan. Kanske inte alltid lika prydligt som ikväll, smörgåspapper är väl lite overkill men känns ändå ganska najs om osten och skinkan ska ligga och pussas i kylskåpet hela natten.

Och sedan packar jag träningsväskan med morgondagens kläder, handduk och smink. Träningskläderna ligger på sängen, redo att dras på så snart väckarklockan ringt. Jag har nämligen börjat gå på morgonspinning. Och det låter så jobbigt att man nästan dör bara man tänker tanken. Och det är ungefär vad man gör man de första passen också men sedan blir det bättre. Nu känns det till och med riktigt skönt att trampa igång dagen klockan sju och ännu bättre när man efter jobbet har hela kvällen ledig och kan träffa kompisar, vara hemma och laga mat eller bara slappa i soffan. Och så blir man piggare och starkare också. Herregud vad bra alltså!

Hoppas att ni haft en skön helg och känner er redo för en ny vecka!

3 kommentarer:

Milea sa...

Dom dagarna blir ofta bäst - dom som man liksom föreberett för.

bokhyllan sa...

Hej, tittar in till här hos dig. Det var ett tag sedan. Hoppas allt är bra med dig.
Ha det gott.
/ Fd. "Ting o Tankar"
nu:
"Tankar o Bilder"

Sandra sa...

Hey, saknar dina inlägg! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!