tisdag 31 januari 2012

en liten helg-getaway

Det har blivit en helgblogg det här! Himla typiskt att inte kunna blogga via email längre för det var väldigt smidigt. Någon mer som har problem med det? Skickar till samma adress som vanligt men inget blir publicerat. Har testat att byta adress men det hjälpte inte heller. Kom gärna med tips om ni har några, darlings!

Helgen som gick fick jag i alla fall tillfälle att hälsa på en kompis från Öland som bytt kust och köpt hus på en av öarna lite längre norrut. Hon är en av de vänner jag har haft längst, vi började i samma klass i lekis och gick tillsammans ända till vi tog studenten. Quite some time I'd say!

På kvällen drack vi vin och pratade...

...medan det lagades mat i det gamla, fina köket



Huset de bor i är nästan tvåhundra år gammalt och värms upp av kakelugnar och den stora vedspisen i köket.
Mysigt med ljus på de inbyggda hyllorna i kakelugnarna.

Efter maten satt vi i köket och pratade ännu mer. Och drack Caipirinha.

Katterna höll sig också vakna och var upptagna med att jaga presentsnören och varandra. 

Som sagt, bråttom, bråttom. Mysa kan vi göra när vi blir gamla. Typ.

Söndagsmorgonen inleddes med en god frukost som bland annat innehöll massor av underbar frukt.

Och så drack vi kokkaffe. Gjort i en gammal kanna, värmt på en gammal vedspis. Åh, I love!
Spana in vedugnen på väggen. I den brukar de baka bröd och pizza. Jag nästan dör av avund.

Om jag flyttar till hus någon gång ska jag också har en vedspis. Punkt.

Vi satt länge vid frukostbordet innan vi flyttade oss till soffan och slutligen hittade ut på en promenad.

Men tiden går ju så vansinnigt fort när man har roligt och innan vi visste ordet av så var det eftermiddag och vi vinkade hej då till varandra för den här gången. Tur då att hon inte bor längre bort än att jag kan åka tillbaka snart igen!

Hoppas att ni har haft en skön helg! Ska läsa runt bland era bloggar och uppdatera mig nu. Kram!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Så mysigt ni verkar ha haft det! Jag hoppas att jag kommer dit ngn gång jag också. :)

Jag bloggar via appen "Blogpress". Har du testat?

Kram!!

Kicki sa...

Vilken underbar helg i en underbar miljö! Nu är det helg igen...trevlig helg! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!