tisdag 3 april 2012

stockholmshelg

I fredags kväll tog jag flyget till Stockholm för att hälsa på en kompis. Det blev en helg med långfrukostar, shopping, god mat och fantastiskt sällskap. Det behövs inte mycket mer för att man ska må som en prinsessa.

På lördagen sprang vi på stan hela dagen. Hittade bland annat dessa galet snygga, marinblå byxor från Designers Remix.

Älskar att få kläder inslagna i silkespapper, det känns så lyxigt!

Efter en, som ni förstår, oerhört slitsam dag på stan vilade vi upp oss i soffan när vi kom hem. Vi värmde oss med te och målade naglarna i vårfärger, som för att trotsa vintervädret som gjorde en tillfällig och högst ouppskattad comeback i helgen.

På lördagskvällen var det egentligen tänkt att vi skulle gå till Café Opera och möta upp ett gäng för lite drinkar och mingel men min förkylning drog ner partyorken på en lägstanivå och vi bestämde oss för att stanna hemma istället. Prosecco, rosa naglar (fast de ser röda ut), en bra film och soffmys kan också göra en lördagskväll!
På söndagen gick vi till Café Sirap för att njuta av en riktigt amerikansk frukost. Oh my vad gott det var! Förmodligen det godaste och mest perfekta bacon jag ätit på evigheter...

...för att inte tala om blåbärspannkakorna. To die for. I'm telling you.

Alldeles för snart var det dags att bege sig hemåt igen, packa väskan och åka till flygplatsen. En helg går så fort! Men jäklar vad fin den var...

7 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Åh, vad snygga byxor!

Anonym sa...

Åh, vad mysigt. Känner att jag nog skulle behöva en sådan där härligt helg i Stockholmia jag också. Fast det får gärna bli lite varmare först...

Västgötskan sa...

Låter som en underbar helg!
Och riktigt coola brallor! :-)

Kicki sa...

Ibland är det inslagningen som är det bästa! Fina byxor du hittat och vilken mysig helg du fick med fina bilder som resultat! Kram

bokhyllan sa...

Det blev en riktig toppen-helg. Visst?
Stockholm är en fin stad att turista i!
Frukosten ser smarrig ut! Efter en sådan dröjer det ett tag innan man blir hungrig igen ;)

Glad påska, kära du!
Kram

Annika Soulcityguide sa...

ååhh Sirap, där åt jag ofta när jag bodde i Stockholm. Supermysigt ställe!

Sandra sa...

Wow vilken härlig helg! Åh Sirap, jättenära mig ju. Vi hade kunnat heja ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!