söndag 22 april 2012

fredagsmiddag hos marie

I fredags träffades vi ett gäng tjejer hemma hos Marie för lite matlagning, vin och prat och skratt. 

Matlagningsvin... sweet..

Värdinnan för kvällen...

...som har massor av fina, gamla saker hemma.

Förrätt. Enkelt och gott!

Avokado. Åh vad jag älskar avokado. Vi gjorde en god röra till huvudrätten.

Teresia

Ella gjorde graciösa rörelser. Tyvärr fick de inte riktigt plats i min fasta 50 mm-lins

Huvudrätten. Tillslut. Den där laxen som jag skulle tina lite smidigt genom att lägga den i ljummet vatten. Jo , den blev halvkokt. Så festligt! Men vi lyckades skrapa ihop tillräckligt många filéer ändå.

Till efterrätt blev den en alldeles vanlig och alldeles jättegod kladdkaka. Lite gräddglass med vaniljsmak blev toppen över i.

LIte kaffe fick det också bli. Man kan behöva det en fredagskväll då och då...  

Sedan kom vi på att vi glömt det där bubblet som vi tänkt dricka som fördrink innan maten. Så då var vi ju tvungna att dricka det efter maten istället.

Och så här nöjd kan man bli över några enkla bubblor.

Och medan natten la sig stilla utanför fönstret satt vi och pratade, drack vin och lyssnade på musik. Och åt kanske en godisbit eller två. Eller så.



8 kommentarer:

Västgötskan sa...

Åh, vilken härlig kväll!
Och superfina foton. :-)

Milea sa...

Alltså det där vinglaset man dricker under matlagningen - visst är det det bästa?

Kicki sa...

Vad mysigt! Nästa helg blir det tjejfest hos mig och då åker mina glas med gröna fötter fram också! Super fina bilder du bjuder på...igen! Kram

Ninja sa...

Ja, inte spelar det någon roll när bubblorna kommer :)

Sophie sa...

Det var en riktigt härlig kväll! Såååå mysigt!

Guldkorn by Elin sa...

Vad goa ni är!
Och Milea, absolut :)
Kicki, hoppas att ni får en riktigt kul kväll nästa helg!

Annika Soulcityguide sa...

Vad mysigt! Vin, mat o vänner, kan ju inte bli bättre :)

Sandra sa...

Gudars så trevligt det ser ut ! Vänner och middag är något av livets finaste!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!