onsdag 2 maj 2012

italien del ett

En gång om året åker lilla företaget på medarbetarseminarium någonstans i den vida världen. Förra året var vi i ett pulserande (och alltid lika fantastiskt) New York. Och hur toppar man då en sådan resa undrar ni. Det undrade vi också och det enkla svaret är att det gör man inte. Inte genom att åka till en annan storstad och försöka ha lika roligt.

I år åkte vi därför till New Yorks raka motsats; gröna, stilla och alldeles makalöst vackra Umbrien, mitt i Italiens hjärta. Fyra dagar av härligt umgänge, god mat, gott vin, fantastiska naturupplevelser och spännande utflykter. Och så jobb så klart, som till och med det var roligt. Fast just den biten tänkte jag bespara er.


Väskan är packad! So, here goes: Italien del ett (åh gud vad jag hoppas att jag hinner med del två och tre också den här veckan också!). Och ja, jag hade en resväska med mig också.

Tidig morgon på Landvetter. Obligatorisk kaffe på Espresso House. Resan tar sin början.

Kaffe i Sverige blev bubbel i Italien. Sweet!

Sedan blev det vin (det var här någonstans dekadensen tog sin början...)

Och varför inte lite förrätt? Det är ingen idé att jag strör med några superlativ. Ni fattar. Himmelskt.
Och jag ska inte lägga upp sjuttioen matfoton (vilket förmodligen är någonstans inte så långt ifrån sanningen om hur många foton jag tog på all mat. Jag har en sjukdom som gör att jag måste fotografera allt jag äter.)

Efter maten blev det en espresso. Det blev några stycken under helgen. Så klart!

Sedan gick vi ut på stranden utanför restaurangen, luktade på havet och kände oss så himla lyckliga. Så där som man bara kan göra när man efter en lång, mörk och kall vinter i Sverige äntligen får njuta av solens värme och vågornas ljusblå skimmer mot en molnfri himmel.

När man kan doppa fingrarna i vattnet och vågar hålla kvar dem en stund.

När man blir för våghalsig och blir blöt om skorna för att man trampar i lite för långt ut. Och det inte gör något. Lycka.

I väntan på soltörstande italienare. Och kanske en och annan blek nordbo. 

Efter ungefär två timmars bussresa från Rom var vi framme vid La Casella, hästgården där vi skulle bo de kommande fyra dagarna. Ett litet paradis gömt i en grön och stilla dalgång.  

Och när vi kom fram bjöds vi på champagne...

...och hysteriskt god Pecorino.

Hej hej!

Allt var vackert.

Som de här hästhuvudena. De var säkert jättedyra. Jag klappade på dem varje morgon när jag gick till frukosten. Det kan ju betyda lycka. Man vet ju aldrig med såna där saker. Lika bra att prova. 

Kvällen var varm och stilla och under ett träd stod en moppe och blickade ut över ängarna. Det var fint.

Innan middagen gick vi mot vårt La Terrazza som låg några hundra meter från huvudbyggnaden för att putsa fjädrarna och svida om till något lite tjusigare än reskläderna.

Och jag tänkte att jag skulle lämna er här....

 ...där dörren står på glänt till de stundande äventyren. 
Ni kan klappa på hästen så länge så är jag snart tillbaka och berättar mer!

7 kommentarer:

Milea sa...

Det verkar ju jäkligt nice det här - men det är ju NU vi skulle inta uteserveringarna.

Vad tror du om nästa vecka - tisdag eller söndag?

bokhyllan sa...

Vilket underbart inlägg! Jag vill också arbeta på ditt företag. Snääälla... ;)

Kram

Ps. Lova att visa mera bilder!

Kicki sa...

Neeej jag är inte alls avundsjuk, nej!! Italien, mitt andra hemland, åh vad jag längtar dit! Vill se mer! Baci

Annika Soulcityguide sa...

Åh vad härliga bilder! Även om det är med jobbet så är det så underbart att få resa iväg utomlands :)
Kul att du blev inspirerad av Kate M, själv tycker jag att det är en grym outfit. Ska sporta den också en annan dag!

Guldkorn by Elin sa...

Åhej vad goa ni är!
More pictures coming up, lovar.

Och Milea: JA för sjutton!! Jag mailar dig :)

Sandra sa...

Men alltså. Jag dör litegrann vad fint! Wow. Mer, mer, mer !

Västgötskan sa...

Helt underbara foton!!!
Ni ser ut att ha haft det kanonbra. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!