tisdag 8 maj 2012

italien del två

Hoppas att ni har klappat lite på hästen nu och önskat er något fint för nu är det dags att trava vidare på resan! (Och ja, jag har absolut bott i Göteborg för länge.)

Efter en trevlig första kväll med god mat och gott vin sov vi några timmar till det var nästa dag. En dag som självklart började i solen, med en krämig cappuccino. 

Och medan vi körde ett konferenspass dukades lunchen fram i skuggan under ett par stora parasoll.

Parmesanost. Lovely.


När lunch och konferenspass var avslutade stod ett par nyfikna hästar och väntade på oss i stallet. Det här är Mistral. Min kompanjon.

Här har ni ett par riktiga cowboysare på väg ut på äventyr.

Men eftersom jag och Karin båda har ridit större delen av livet fick vi (åh lyckliga vi) rida ut själva tillsammans med Andrea som jobbade på gården. Det var vi, hästarna, hundarna och Italien.


Need I say more?

Efter en lång ritt i bergen kom vi tillslut tillbaka till gården där en svalkande dusch väntade de svettiga hästarna.

Och medan några av de tappra cowboysen lämnat ridsporten för den något mer säkra boccian...

...tog vi andra igen oss med en öl vid poolen.

Och så blev det kväll den andra dagen... fast inte riktigt så här mörkt...


...när kockarna väntade på oss i restaurangköket.

Vi skulle nämligen få vara med och göra kvällens fyrarättersmiddag.

Allt gjordes från scratch. Köttet malde vi själva till köttfärs...

...och tjockleken på selleribitarna diskuterades självklart igenom noggrant. (Mellan några sippar på vinet.)

Pastan gjordes för hand. Ett evighetsjobb. Om någon undrar menar jag. Men god blev den.

Fast festligast var ju så klart efterrätten. Tiramisù! Den var utan tvekan den godaste jag ätit. Någonsin. På riktigt. Smeten var också... god. Två kilo mascarponeost, ägg och socker. Hello!

Och eftersom jag lovade att inte lägga upp foton på all mat så tänker jag att jag helt enkelt låter bli att göra det. De blev ändå för mörka så det är ingen större förlust. Men maten var himmelskt god, kanske lite extra god eftersom vi själva fick vara med och göra den från början till slut. Och vi avslutade kvällen med biljard och vin i salongen, som sig bör efter en slitsam dag på landet.

Är tillbaka snart igen med foton från vingårdar och medeltidsstäder!

5 kommentarer:

Kicki sa...

Jag blir så sjuk när jag ser dina bilder!!!! Tror jag har fått feber...;) Kram

bokhyllan sa...

Säger bara, vilken underbar resa du hade!!!
Vackra bilder. Du är bra på det där med fotografering!
Kram

Annika Soulcityguide sa...

Åh man vill ju bara packa ihop sina grejer och dra till Italien!
Hoppas du haft en bra dag :)

Sophie sa...

Fantastiska bilder, inte bara här utan i hela bloggen och vilket ställe! Åker direkt in i min reseinspo mapp som en "must go"!

Miss S. sa...

Sjukt fina bilder du tar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!