tisdag 22 maj 2012

lördagscamping och söndagsmarschmallows

I lördags packade jag och Markus ryggsäckarna och åkte till sjön Härsvatten i Svartedalen, ett naturreservat strax utanför Kungälv. Vi tänkte att det kunde vara mysigt att komma bort från stan några timmar och andas tyst och ren luft. 

Allt redo inför den långa vandringen. Som var på flera hundra meter, minst.
  

Klockan var åtta på kvällen och det var alldeles vindstilla.

Vacker utsikt...

När vi kom fram gjorde vi upp en liten eld och satte upp tältet. Sedan kröp vi ihop nära värmen, grillade korv, drack vin och pratade till strax efter midnatt. 

Nästa morgon öppnade vi tältet till en varm och solig morgon.

Från den där lilla stenen tog vi båda ett morgondopp. Och det var kallt och jättehärligt!

Sedan packade vi ihop våra grejer, borstade tänderna och sa hej då till den fina campingplatsen.

Frukost hade vi nämligen tänkt äta i stan. Så det gjorde vi.

På Mahogny på Gibraltargatan satt vi och mumsade på croissanter, läste tidningen och tittade på människor som gick förbi i lätta sommarkläder.

Lite senare mötte vi upp några kompisar och hängde några timmar på Clarion Hotel Posts uteservering. Och stektes halvt ihjäl i solen. 

Och eftersom man inte kan få grillade marshmallows på Hotel Post tänkte vi att det var bäst att grilla några själva. 

Så det gjorde vi vid Skansen Kronan, med utsikt över Göteborgskvällen.

Söta Camilla.

Och så blev det så där som det blir ibland. När man sitter en hel kväll och pratar och skrattar. Och man drar sig in i det längsta från att gå hem...

...för att kvällen känns så himla fin.

5 kommentarer:

Annika Soulcityguide sa...

Fina bilder, vilken tur med vädret ni hade!
Tack för parfymtipsen :)

Milea sa...

Underbara du som liksom gör så här mycket trevliga saker bara så där!

Västgötskan sa...

Åh, vad härligt det ser ut! Det får mig att längta till att sova i vindskydd igen (som vi gjorde en natt i juni förra året. Vi hade också underbart väder)! :-D

Kicki sa...

Man vill aldrig gå hem och jag vill aldrig sluta titta på dina bilder!

Sandra sa...

Det ser helt magiskt ut! I varje stund!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!