onsdag 30 maj 2012

på önskelistan

Har så länge gått och längtat efter en ny kamera. Min gamla EOS 350D har hängt med sedan 2006 och den känns inte så festlig längre (den har åkt i golvet så många gånger att inga inställningar i världen kan rädda mina foton). Längtar efter krispiga och fräscha foton. Efter möjligheten att få visa världen så som jag ser den. Någon gång när jag blir lite rikare ska jag köpa en ny kamera! Vad fotar ni med och har ni några tips på kamera som ni vill dela med er av?

4 kommentarer:

Krokofanten sa...

Jag har precis bytt ut min 400D mot en 50D.
Det är lite knepigt faktiskt, inställningarna sitter inte på samma ställe, knapparna "har flyttat" på sig... :o)
Och tyngden! Men alltså vilken pärla!
Min dagliga kamera är en Canon G10 som jag älskar, kompakt och lätthanterlig och framförallt 14,7 Megapixel

Guldkorn by Elin sa...

Åh, tack för info och tips! Bra saker att tänka på när man byter så klart :)
Jag saknar en liten fickkamera som man kan ha med sig överallt. Har en hyfsat ny (minns inte märke eftersom det är så länge sedan jag använde den) men tycker inte att den ger mig riktigt det jag vill ha..

Agneta sa...

Jag har också en 50D - älskar den!
Men några tips har jag inte, kan knappt det här med slutartider och bländare, är urdålig på det. Jag gillar att fotografera och då är det en perfekt kamera! Ljusstark.

Guldkorn by Elin sa...

Ok! 50D alltså.. Det tål ju att tänkas på. Får klämma och känna lite på den någon dag helt enkelt. Tack Agneta!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!