torsdag 21 april 2011

på väg till öland

Det är påsk, långledigt och solen skiner från en blå himmel medan temperaturen sakta stiger både utanför fönstret och inne i kupén. Livet blir nästan inte mer lysande än så. Inte en torsdag i alla fall. Jag sitter på tåget mot Kalmar, för ett par avkopplande dagar på Öland. Jag har säkert glömt att packa ner minst hälften av allt det jag tänkt ta med mig men vad mer behöver jag än min tandborste och ett glatt humör? Not much, I figured.

Mina naglar är sommarröda, hjärtat lite mindre trasigt och musiken i öronen så där go och snäll som man kan behöva ibland. Vill ni tjuvlyssna kan ni göra det här.

Nu ska jag njuta lite av det vårspirande Sverige som susar förbi utanför fönstret, och längta efter min familj, min katt och den galna hunden som väntar på andra sidan tågresan.

Ha en skön skärtordagskväll hörni!

5 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Så söt du är!

Kicki sa...

Men ha det så underbart skönt, söta du! Kram

Angelica sa...

åh jag blir alldeles varm av detta inlägg. Hoppas du får en underbara Ölandsdagar.

Glad Påsk!

Kram

bokhyllan sa...

Påsk på Öland. Låter underbart, kära du!
Ha det fint!

Lysande ögonblick! sa...

Njut kära du!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!