fredag 1 april 2011

när jag längtar lite extra

Ja ni vet, man gör ju det ibland. Just nu längtar jag efter massor av saker. Som er till exempel. På riktigt. Att vara utan dator, både på nya jobbet och hemma, i två veckor är inte så enkelt som man tror. Å andra sidan får man tid över till saker man annars kanske lägger åt sidan. Som att bara vara och ta in sin tid. Nuet. Det är faktiskt himla fint. Man kan dessutom behöva det lite extra mycket ibland och jag har tänkt mer än en gång att det säkert fanns en mening med att Vera gick sönder dagen efter att jag slutat på mitt gamla jobb.

På nya jobbet är det så klart mycket ny information som behöver tas in och bearbetas. Massor. Fast det går bra. Jag förstår och det kommer att bli bra. Jag ska bara ställa om dygnet först. Om ett par veckor så är det säkert rättvänt igen!

Och appropå att ställa om dygnet. Och att längta. Vet ni, att på torsdag åker jag till New York. Nio kanonhärliga kollegor och så jag. Fem dagar. Massor av skoj. Oj vad jag längtar!

Idag fick vi hem programmet för resan och plötsligt känns det genast så verkligt att vi faktiskt ska åka. Jag hoppas kunna blogga lite från äpplet och jag ska försöka att blogga lite från mobilen även innan dess. För så här kan vi ju inte ha det, jag saknar faktiskt det här lilla krypinnet. Och er.

Kram!


3 kommentarer:

bokhyllan sa...

New York. Så roligt! Undrar vad ni ska hitta på för skoj. Du berättar väl? Glöm inte kameran!
Glad resa!
Kram.

Lysande ögonblick! sa...

Åh. Underbara NY. Ska också dit, ser verkligen fram emot resan. Du måste dokumentera aaaaaallt! :)

Kicki sa...

Låter alldeles alldeles underbart! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!