onsdag 23 mars 2011

utan dator försmäktar jag på denna ö

Hej hörni! Jag lever.
Jag är bara helt datorlös för tillfället. Sedan i lördags morse
rättare sagt. Gamla Vera, laptopen som varit en trogen tjänare, har
börjat matvägra. Ingen ström in till datorn och jag har försökt
med allt men inget funkar. Stendött. Assistans väntar i veckan men
till dess är jag förpassad till min gamla iPhone, i väntan på den
nya. Och i väntan på resa till NY och inköp av en Mac.
Har inte hunnit få någon laptop på nya jobbet än. Och ska inte
blogga på arbetstid heller så klart. Kanske på lunch och fika
framöver, men nu är jag "all ears" hela dagarna. Allt går finfint
än så länge i alla fall! Och jag sover längre än vanligt. På
nätterna. Hjärnan behöver återhämtning. Annars längtar jag mest till sommaren och ännu mer till Öland. Lite
så där så att det trycker över bröstkorgen och känns längtigt i
hjärtat. Och så längtar jag efter att få läsa vad ni hållt på med den
senaste veckan! Hoppas att ni har det bra. Stora kramen från mig.


3 kommentarer:

Osloskånskan sa...

"Längtigt", vilket fint ord :-)

bokhyllan sa...

Vackert foto! Tänk att cyckla där på sommarvägen. Så härligt! Öland är vackert. Har varit där flera gånger. Senast förra året. Då åkte vi runt på alla småvägar och kollade in det mesta. Allt från loppisar till proffsiga keramikverkstäder.

Kul att det går bra på det nya jobbet. Det brukar vara mycket i början, därför behöver man sin sömn extra mycket. Men det vet du ju. =)

Se nu till att skaka liv i Gamla Vera, så ses vi!

Soliga vårhälsningar till dig! Kram.

Kicki sa...

Mitt minne av Öland är en regnig, och då menar jag regnig, tältsemester med mina föräldrar och ena syrran! Vi åkte hem tiidgare än planerat! Men vi träffade ett par killar på golfbanan som vi höll kontakten med några år:) Kramar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!