torsdag 3 mars 2011

nyc och jag

Det är grått och ruggigt denna torsdag och sticker man nosen utanför dörren har man snart hela ansiktet täckt av fukt. Det är mars. Med besked. Så jag myser inomhus i en varm kofta och ordentliga biker boots.


Och så drömmer jag lite, om New York. Jag åker dit i april, på en konferensresa med nya företaget, och jag är lycklig som bara den. Tänk att jag var där alldeles nyss, blev så störtförälskad som man bara kan bli och nu får åka dit igen. Tittade igenom alla foton från resan i september, den jag gjorde tillsammans med tjejkompisarna, och så längtar jag ännu lite mer.

 New York City är taxibilar och små tidningsstånd i varje hörn.

 Det är amerikanska pannkakor och bagels.

 Det är vackra byggnader och rolig shopping.

 Det är mat från världens alla hörn. Ibland pasta serverad ur en ost.

Det är vackra solnedgångar.

Det är varma dagar då man vill svalka fötterna.

Det är tunnelbanesystem och massor av statsdelar 

 Det är höga byggnader och lummig grönska.

New York är att längta tillbaka.

5 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Jag längtar trots att jag aldrig har varit där:)

Lysande ögonblick! sa...

Ska också dit i vår. Hoppas jag. :)

Wiiihiii. Underbara stad. :)

anna of sweden sa...

New York är en underbar stad. Vilken lycka att få åka dit med jobbet!

Kicki sa...

Det skulle vara roligt att åka dit någon gång! Lyllo du! Kram

Sandra sa...

Gudars så trevligt !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!