torsdag 3 mars 2011

plötsliga infall

Ibland kan jag drabbas av en sådan där väldig lust att göra något, så där just precis nu . Ni vet, kasta det man har för händerna och ägna all sin tid en eftermiddag eller så, åt något helt annat.
Nu på lunchen surfade jag in på en sida där ett foto fick in mig på ett sidospår.

Idag vill jag göra macarons! För att det är så himla gott och för att jag aldrig har gjort det tidigare. Att sedan min bild av mig själv i ett sött, blommigt förkläde, huserandes i ett rustikt franskt kök fyllt av tjusiga hushållsapparater, vackra skålar och annat ljuvligt, inte riktigt stämmer överens med verkligheten gör liksom ingenting. Ett blått förkläde med stjärnor och snögubbar är ganska tjusigt det också. Och i mitt kök finns det massor av plats för plåtar och plastbunkar. Och så macarons förstås.

Ikväll ska jag klättra men jag tror bestämt att jag ska försöka baka i helgen. Om så blir fallet så lovar jag att lägga upp foton på resultatet här!

För bildkälla och recept, klicka på bilden.

4 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Ja, det måste du göra. :)

bokhyllan sa...

Ja, det känner jag igen. Helt plötsligt får man en ingivelse och släpper allt man har för händerna. Lycka till med dina bakverk.

Klättra, läser jag. Det är coolt. Min dotter har klättrat i tre år nu. Hon älskar det! Mest håller klubben till inomhus, men ibland på somrarna ger de sig iväg ut på riktiga berg. Ibörjan var jag så himla rädd att det skulle hända något. Men hon har en toppeninstruktör och nu känns det okej.

Önskar dig en finfin fredag och ha det så kul på klättringen!
Kram.

Kicki sa...

Det händer ofta hos mig och med det så blir det många saker samtidigt och ingenting blir färdigt:) Mysfredag till dig!

Sandra sa...

Om du hittar ett superbt recept - let me know !
Hoppas att du fick till de vackra bakverken.
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!