måndag 7 mars 2011

en lördag i mars

Ibland är allt man behöver lite sol. Lite frisk havsluft och en förnimmelse av vår trots att isarna fortfarande ligger stilla över ett väntande hav. Solenergi och vinkraft. Lite vila för själen.
Macaronisarna får vänta lite trots att ambitionen fanns där. Det var bara pecannötsessensen som inte gjorde det. Jakten går vidare.

En kort vecka väntar för att gå över i en långhelg med skidåkning i Hemsedal. Det blir fint det.
Hoppas att ni har haft en härlig helg med lite nöjen eller avkoppling. Med lite tid tillsammans eller för er själva. Något som förgyllde livet lite. Kramar till er!

Ibland känns världen så vidunderligt stor och ensam.

Du M, min vän. Det ordnar sig.

I väntan på islossning och vår.

Solsidan. I lä värmer solens strålar kalla kinder.

En bit livsnjutning på en lördag.

Varm soppa och lite vitlöksbröd. Och vitt vin. Vad mer kan man begära?

5 kommentarer:

Marie sa...

Det ordnar sig när man har fina vänner som du, Elin!

Kicki sa...

Men du vilka fina bilder och fin skrivet igen förstås! Kram

bokhyllan sa...

Skidsemester. Härligt! Öskar dig lycklig resa! Kram.

Bloggande 4barnsmamma sa...

Härliga härliga bilder:)

Angelica sa...

vilka underbara bilder!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!