måndag 14 mars 2011

tvära kast

God morgon på er finingar! Det blir några korta rader från tåget mot Jönköping.
Tröttare än tröttast är jag på väg igen. Efter en bussresa på sju timmar kom vi inatt hem från Hemsedal. Skidåkning hela helgen. Snö, sol, blå himmel och perfekta backar. Varm choklad med grädde. Och så härligt sällskap förstås. Det var underbara dagar och jag önskar att det kunde fått vara några fler. Även om benen definitivt inte gör det. Men önska får man ju alltid.

Idag är det avskedsstund för farmor. En sorglig dag. Tvära kast. Ena dagen livet när det är som bäst. Nästa dag när det är som allra tyngst. Det går upp och ner. Men sådant är det ju. Livet. Ibland önskar man bara mer än annars att det vore lite annorlunda.

Hoppas att ni får en fin start på veckan hörni, så hörs vi snart igen.

6 kommentarer:

Angelica sa...

sänder en styrkekram fina du!

Kicki sa...

Sänder en stor kram till dig!

Sandra sa...

Hoppas ni får ett fint och vackert avsked. Kramar till hela familjen!

Lysande ögonblick! sa...

Men åh. Kram! Kärlek! Och en klapp på kinden!

Anna sa...

Beklagar! Avsked är tunga, ibland behøvliga men oftast gør de så ont. Kram.

Sandra sa...

Styrkekram och kärlek till dig !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!