måndag 17 oktober 2011

å andra sidan

Å ena sidan  har jag en bror som jag saknar väldigt mycket, å andra sidan har jag två till som förgyller tillvaron på alla tänkbara sätt.

Igår var hela familjen i Jönköping för att börja städa ur farmor och farfars lägenhet. Farmor gick bort i vintras och nu har farfar flyttat in på ett äldreboende, så det är 50 års samlade liv som varsamt ska gås igenom.

Det var härligt att träffa alla igen och vi hämtade så klart farfar som också var med en stund och blev firad lite i efterskott. När tårtan var slut och farfar likaså så fick han skjuts tillbaka till boendet och vi började sortera lite. Mina bröder gjorde hjältedådiga insatser under dagen. De gjorde bland annat en gång bland alla kartonger i källarförrådet (vilket faktiskt var bra gjort), kvalitetssäkrade liggkomforten i soffan och bidrog till en ökad luftgenomströmning i lägenheten under middagen.

Vid ett obevakat tillfälle lyckades David även ta min mobil och ljudlöst fånga mig på bild. En fräck stöld som jag uppmärksammade när jag senare skulle kolla vad klockan var. Dessa bröder alltså...

2 kommentarer:

Diana sa...

Wow vilken insats bröderna gjorde! ;) Fast okej, nån måste ju se till så att humöret hålls på topp.

Kicki sa...

Härligt! Det behövs när man ska gå igenom så mycket! Jag tycker det var mycket när vi skulle tömma pappas lägenhet och då har han och mamma inte bott där så länge! Kul att se dig igen! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!