fredag 7 oktober 2011

chokladprovning

Vi hade en gruppaktivitet igår som avslutades med middag och chokladprovning, alldeles lysande måste jag säga! Jag har varit på ölprovning tidigare och det var verkligen väldigt trevligt, så även denna provning. Livets goda.

Femton bitar låg prydligt upplagda med namn och kakaohalt angivet på pappret under och det var spännande att smaka på choklad tillverkad på olika sorters kakaobönor. Choklad är verkligen inte bara choklad! Det finns god choklad, medelgod choklad och äcklig choklad. Och det kom jag på alldeles själv.
Roligast var nog att efter att ha smakat sig igenom alla mörka och speciella chokladsorter återigen smaka Marabous mjölkchoklad. Den smakade plötsligt knäckig kola och var oändligt mycket sötare och sliskigare än vanligt. Det var inte oväntat att den skulle smaka sött men att skillnaden blev så väldigt stor kom som en överraskning.

Men nu är det fredag hörni! Middag och vin med Ella väntar för min del, vad ska ni hitta på?

3 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Jag ska äta Polly och se Idol:)

Sandra sa...

Jag hade gärna joinat den avslutande aktiviteten chokladoman som jag är !

Freedomtravel sa...

Kul och intressant! Vi var på cognac-, rom- och chokladprovning en gång. Också kul. Vårt lokala systembolag ordnar. Man får liksom duka upp ett bord mellan hyllorna inne i butiken, känns lite ovant... ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!