tisdag 6 mars 2012

dragkamp

Jag skulle ha klättrat med några kompisar ikväll men kom iväg från jobbet för sent för att det skulle vara någon ide. Det känns tråkigt att inte komma iväg och umgås med dem och få träna lite men jag försöker trösta mig med att jag har en träningskompis här hemma också. För dragkamp med en trettio kilo tung hund kan vara nog så jobbigt (om än inte i närheten så jobbigt som ett riktigt träningspass).

Längtar just nu otroligt mycket efter ljuset. Efter att kunna ge mig ut på långpromenader när jag kommer hem från jobbet och efter att börja mjukträna bort löparknät jag drog på mig i somras. Efter att kunna gå upp och träna innan jobbet. Utomhus. Efter att komma igång med träningen igen helt enkelt. Men till dess får jag underhålla mig med det som bjuds här hemma. Åtminstone för ikväll.


(Och om någon orolig själ undrar om hunden inte får någon motion så kan jag lugna er med att dagmatten kör slut på honom på dagarna och att han därför får vila lite på kvällarna, på gott och ont för jag vill ju gärna ha med honom när jag tränar men det går ju givetvis att lösa)

9 kommentarer:

Annika sa...

Ja nu längtar vi alla efter mer ljus!
Du verkade ha väldigt fin outfit idag, lät så iaf :)

Ninja sa...

Att promenera med en hund är väl träning så gott som någon...

Guldkorn by Elin sa...

Ja absolut :)
Det var mer dragkampen jag syftade på ;)

Sophie sa...

Hello dear! Vi saknade dig igår! Det gick förvånandsvärt bra med tanke på hur länge sedan det var vi klättrade...
Men, nu börjar man ju bli taggad så det blir garanterat fler klättringstillfällen och hundpromenadstillfällen! Kram

Mandy sa...

haha älskar att du faktiskt har guldkorn i headern :P

kika gärna förbi min blogg ifall du vill :) söker lite fler trogna läsare. skriver om min kamp i musikvärlden och om att aldrig ge upp och lägger ibland ut låtar ni får bedöma :P välkommen xxx

Dennis sa...

Tack detsamma måste jag säga! Dina matbilder dödar mig! Så galet gott och hungrig blir man också!

Västgötskan sa...

Hihi! Känner igen det där. Dragkamp med en 42 kg "best" här hemma, det är verkligen ansträngande... ;-D

Milea sa...

Hörrudu - jag tänkte att du och jag rent av kunde bestämma en gemensam hundpromenad i Änggårdsbergen - för det känns som om det skulle vara himla trevligt!

Den glosögda spaniel står emellertid i färd med att löpa - och även om Loke är fin - är jag inte riktigt redo för valpsteget ;-)

Men sen - när det hunnit bli ännu lite mer vår och man rent av kan trilla in på uteservering för en kopp efteråt.- då! Eller vad säger du?

Guldkorn by Elin sa...

Självklart Milea!
Det låter som en alldeles lysande idé tycker jag :D

Skriver hos dig ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!