torsdag 1 mars 2012

för mycket av det goda


Alla småbarnsföräldrar kan sluta läsa nu.
Jag har sovit för mycket inatt. Eller, jag misstänker att så är fallet. Stupade i säng kvart över tio igår kväll och vaknade av väckarklockan när den ringde halv sju. Loke kom förvisso runt till mig några gånger imorse, nosade på mina andetag för att se om jag var vaken, suckade så där som bara hundar kan och gick sen tillbaka till mattan och la sig. Inte lätt när hon som sover aldrig vaknar.

Men bortsett från det har jag liksom sovit. Jag är inte van vid mer än ungefär sex timmars sömn (jag sa ju att alla småbarnsföräldrar skulle sluta läsa!) så det här blev nog en sleep overload.
Kroppen nu: mer Elin! Jag vill ha mer!
Jag: ååååh... sova!

Snart ska jag åka och hämta vovven hos dagmatten, sedan får jag nog ta mig ut på en aftonpromenad tror jag. För att vakna till lite om inte annat, innan det är dags att sova igen. Gud vilket hårt liv jag lever.

7 kommentarer:

Västgötskan sa...

F.U.S.K.!!!
;-)))

Ninja sa...

Äsch, du är inte van bara :)

Ninja sa...

Äsch, du är inte van bara :)

Kicki sa...

Jobbigt liv!
Vakna nätter med barn är över här, nu blir jag mest väckt av min mans snarkningar!! Får jag välja så blir jag hellre väckt av barnen!

Anonym sa...

Men visst är de härliga de där suckarna som vovvarna släpper ifrån sig. Ibland omedvetet, och ibland väldigt medvetet. ;)

Annika sa...

Själv måste jag ha minst 8 timmars sömn för att vara pigg dagen efter... Sleep overload kan jag nog aldrig hända mig, hihi

Annika sa...

Sv: Tack själv för att du kikade in på min blogg :)
Ha en skön lördagskväll!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!