lördag 3 mars 2012

lördagsgodis

Åh sweet, härliga lördag! Började dagen med långfrukost, morgontidning och hundgos. Han ligger alltid på fötterna, var man än sitter. Varmt och skönt!


Framåt elvatiden gav vi oss ut i det sköna vädret och gick en tvåtimmarspromenad i Änggårdsbergen. Loke badade och sprang efter pinnar, jag njöt av solen och den friska luften.

Efter en sådan promenad blir man ganska hungrig så jag mötte upp Markus på stan lite senare för lite mat och snack i eftermiddagssolen. På Gourmetkorv är det alltid packat med folk och dagens polska delikatess lämnade nog ingen besviken.

Man måste älska lördagar i mars när solen skiner och man kan välja skinnjacka, stickad kofta och halsduk istället för vinterkappa. Det och ett par slitna solbrillor från HM så är man hemma (saknar fortfarande mina riktiga solbrillor som jag la bort på Arlanda i somras - gnäll och skäll på mig!)

När vi käkat klart gick vi till Bar Centro för en god kaffe. Satt där en bra stund och kollade på folk och njöt av lördagseftermiddagen

Nu ska jag och Loke dra hem till Ella och hänga lite. Jag skulle egentligen ha gått på en releasefest för en skiva ikväll men jag orkar helt enkelt inte. Calle, om du läser det här: Förlåt! Ni kommer att vara grymma!

Ha en skön lördagskväll hörni!

2 kommentarer:

Suzan sa...

mys!!

Kicki sa...

Åh, tänk om man fick slänga bort vinterjackan...men vänta jag har ingen vårjacka! Panik!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!