onsdag 14 mars 2012

havspremiär

Idag var det dags för premiärturen till havet! För mig i år. För Loke någonsin. Åtminstone till västkustens salta vatten. Markus var också sugen på havsluft så efter jobbet åkte vi och hämtade upp en glad hund och drog vidare till Smithska Udden.


Det är så grymt fint med hav och salt vårluft!

Och det är ganska fint med lite värmande kaffe när man njuter av dagens sista solstrålar. 

Med muffins likaså.

Men så finns det de som tycker att fika är överskattat.

Som älskar att bada. Trots att det är svinkallt i vattnet.

Som till slut fryser som en hund. Bokstavligt talat. 
Som man får tvinga kvar på land likt ett barn med blå läppar som vägrar inse när det är färdigbadat.

Och så jag. Som var jättenöjd över att inte behöva bada. Och över den fina kvällen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka underbart fina bilder...

Och så har du en så fint stylad blogg dessutom. :)

Åsa Hellberg sa...

Hunden är så söt med sina nyfikna öron.

Annika Soulcityguide sa...

Vilka fina bilder!
Sv: Ja visst hade det varit ännu bättre om man var i Venice hihi

bokhyllan sa...

Vilken härlig eftermiddag, Elin!

Västgötskan sa...

Ser helt fantastiskt härligt ut! :-)

Ninja sa...

Underbart...så vilsamt och avkopplande...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!