tisdag 21 juni 2011

glutenfritt med gluten

Igår kväll tog jag mig utanför lägenheten en stund för en fika med en kompis. Underbart att byta soffan hemma mot soffan på ett café för en stund!
Vi fick oss ett rejält skratt när vi hittade denna glutenfria muffins, som kunde innehålla spår av gluten. So, what's the point then? De glutenallergiker jag känner hade då rakt inte chansat på en sådan här "farligt god" sötsak (sen kan man så klart vara känslig utan att vara allergisk och då är denna muffin kanske ett alternativ, men ändå, lite roligt var det faktiskt). Jag passade på att kolla efter nötfria bakverk med spår av nötter men där gick jag bet.
Det var i alla fall en väldigt trevlig fika och ett välbehövligt break från såsandet hemma.
Idag väntar jobb igen och jag hoppas att jag orkar hela dagen.
Hoppas att ni får en skön tisdag!

1 kommentar:

Kicki sa...

Det är alltså ingen som väljer den kakan!
Skönt att få jobba lite, du klarar det nog, för när du kommer hem är det bara att sträcka ut sig i soffan och vänta på en ny dag! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!